Søg tilskud til kulturaktiviteter

Vil du skabe mere kultur i din by? Læs her, hvilke tilskudsmuligheder du har, hvis du gerne vil stå i spidsen for en kulturel oplevelse i Rudersdal Kommune.

Vil du skabe mere kultur i din by? Læs her, hvilke tilskudsmuligheder du har, hvis du gerne vil stå i spidsen for en kulturel aktivitet i Rudersdal Kommune.

Der er i 2022 flere tilskudsmuligheder med løbende ansøgningsfrister til nye kulturaktiviteter. Fælles for dem er, at de kan søges til offentlige kulturelle aktiviteter i Rudersdal Kommune - at de ikke må have et kommercielt sigte, og at du skal søge i fællesskab med andre.

Læs mere om tilskudsmulighederne nedenfor og kontakt kulturkonsulent Merete Arnoldi på telefon 72 68 56 28 eller mear@rudersdal.dk, hvis du vil høre mere.

Birkerøds Største Picnic børn der leger
Oaser i dit nærmiljø

Dynamik i byrum og lokalområder

Har du opdaget en overset plet i dit nærmiljø? Eller kunne du tænke dig at udnytte dit byrum på en ny måde? Du kan søge om tilskud til kulturelle aktiviteter, der skaber liv i byrum og lokalområder.

Tilskud til liv i byrum​

Verdensmål
Bæredygtigt springbræt

Kultur for verdensmålene

Er du optaget af FN’s verdensmål og bæredygtighed i din kommune, og har du en idé til en kulturel aktivitet, der kan engagere endnu flere? Læs her, hvordan du kan søge om et tilskud, der kan gøre din ide til virkelighed.

Læs mere om tilskud til kulturaktiviteter for FN’s verdensmål:

Tilskud til aktiviteter for verdensmål

Hænder der hjælper
Corona

Coronastøttepakke til kulturelle aktivitetsforeninger

Senfølger efter corona er ikke kun noget, der mærkes på helbredet. Restriktioner og nedlukning har også sat sine spor blandt kulturelle aktivitetsforeninger, der eksempelvis har billetsalg som væsentlig indtægtskilde. Særligt ramte foreninger kan søge om ekstra tilskud i 2022.

Coronastøttepakke til kulturelle aktivitetsforeninger

Glad dreng
Mindre projekter

Tilskud til nye, mindre kulturprojekter

Har du en idé til et mindre kulturprojekt eller en kulturel aktivitet, du gerne vil prøve af? Så kan du søge om tilskud fra budgettet til nye, mindre projekter.  Læs her, hvordan du kan søge om et tilskud, der kan gøre din ide til virkelighed.

Mindre kulturprojekter

kulturligvis_billed.jpg
Kulturoplevelse med en kulturven

Vil din forening give borgere i en sårbar livssituation en gratis kulturoplevelse med en kulturven – så søg tilskud til at deltage i projektet Kulturligvis’ indsats ’Kulturven’.

Søg tilskud og giv gratis kulturoplevelser til Kulturvenner

Nærum Kulturdag
Kulturelle tilskud

Enkelttilskud til kulturaktiviteter

Hvert år i oktober kan frivilligdrevne kulturaktører søge om enkelttilskud til kulturaktiviteter. Når du ansøger, lægges der vægt på organiseringen bag kulturarrangementet og arrangementets økonomiske bæredygtighed. Fristen for ansøgning er den 1. november. Kultur- og Fritidsudvalget behandler ansøgningerne på deres møde i december.

Der er åbent for ansøgninger til Enkelttilskud til kulturaktiviteter fra 1. oktober.